Léto se zeptá, co jste dělali na jaře

Zima už je za námi a ani hypnotizující pohled na váhu neodčiní vánoční mlsání, s nabranými kily se budeme muset poprat sami. A proč se spolu s kily také nezbavit zimní únavy a nenastartovat organismus do nového ročního období? Přinášíme vám několik tipů, jak svému tělu dopřát očistnou kúru a dodat mu energii. Dobré ráno, moje tělo! Své tělo můžete ze zimního spánku probudit i zdravou a vyváženou snídaní. Času sice ráno není nikdy nazbyt, na snídani je však nutné si dopřát alespoň 15 minut (přesuňte čtvrthodinku příprav už na večer). Udělejte si ze snídaně rituál vítání nového dne, pozdravte se s rodinou, přečtěte si novinky na Internetu a nastartujte tak svoje tělo na další náročný den. Zkuste si najít svůj vlastní snídaňový rituál a pokvete nejen čaj v konvici, ale rozkvetete i vy. Snídaně by vám měla dodávat postupně energii až do oběda, nejen ráno. Důležité je tedy najít ten správný poměr mezi jednoduchými cukry pro rychlé dodání energie a složitějšími sacharidy, ze kterých tělo získává energii celé dopoledne.Čaj v konvici Dostatečný pitný režim je základem očisty. Tělo se škodlivých látek zbavuje především močí a pocením, proto je důležité hodně pít, odborníci doporučují vypít za den přes dva litry tekutin. Ráno si vypijte 100% ovocnou šťávu naředěnou vodou v poměru 1:1,  ale přes den dejte přednost obyčejné vodě nebo zeleninovým šťávám, protože ovoce obsahuje příliš cukru. Výborné vlastnosti má šťáva z červené řepy nebo řepa samotná – podporuje metabolismus a cévy. Přes den můžete také usrkávat bylinné čaje – třeba máta zklidní váš metabolismus, zbaví vás nepříjemného dechu a jde snadno pěstovat za oknem. Zkuste také nápoj ze zeleného ječmene. Detoxikační jídelníček – zelená je dobrá. V jídelníčku by mělo být hodně vlákniny, kterou obsahuje hlavně ovoce a zelenina, vyzkoušejte třeba mrkvovo-jablečný salát nebo salát Caesar, pokud ho nezalijete velkým množstvím oleje. Olivový olej však také úplně nevynechávejte, je důležitý pro vstřebávání v tucích rozpustných vitaminů A, D, E a K. Pro pročištění organismu je výborné také kysané zelí. Tuto vitaminovou bombu si můžete snadno připravit doma. Místo červeného masa zkuste tofu a bílé pečivo nahraďte celozrnným. Rozhodně se vyhněte rafinovanému cukru a umělým sladidlům.  Nahraďte je medem nebo třtinovým cukrem. Očistná kúra i bez babky bylinkářky. Nemusíte být babka bylinářka, abyste dnes věděli, po které rostlince sáhnout. Buď můžete vzít rukavice a podívat se po zahradě, jestli už někde neroste nějaká kopřiva, kterou byste si mohli spařit, nebo se můžete svěřit do rukou patagonských babek kořenářek a jejich Maqui berry. Jsou to bobule podobné borůvkám se zázračnými antioxidačními účinky na organismus. Nejen na zahradě můžete najít tu správnou rostlinu pro vaši očistnou kúru – i v obýváku za oknem lze pěstovat například Aloe vera. Dužinu listů Aloe vera lze využít nejen pro hojení popálenin, ale i pro přípravu osvěžujícího nápoje podporujícího imunitu a trávení. Stačí přidat dužinu pomerančového džusu a rozmixovat.  Léčivé mukopolysacharidy naleznete i ve Šťávě z celých listů aloe vera a díky výhodnému balení ještě ušetříte. Nechte se hýčkat. Vždycky se najde nějaký důvod, proč se hýčkat, zvlášť když jste sebrali odvahu a tenisky a vyběhli ven. Dopřejte si odpoledne ve wellness centru a prohřejte záda lávovými kameny, nebo se vydejte na víkend plný zdravého odpočinku a hýčkejte se masážemi s aromatickými oleji a čokoládou. Pro detoxikaci jsou nejvhodnější reflexní masáže, které posilují krevní a lymfatický oběh. Své mysli dopřejte odpočinek během bublinkové koupele nebo v solné jeskyni. Pokud vám nevadí horko, můžete jaro přivítat také s ručníkem v sauně – vypotit přes zimu nashromážděné toxiny, rozproudit mízní oběh a posílit cévy a svou odolnost vůči stresu. Proběhnout se dneska, pořádně si zaběhat zítra. Jak se říká, „pročistit trubky“ jde i pohybem a nepotřebujete k tomu drahé náčiní doma, stačí se proběhnout či projít. Nemusí se z vás ze dne na den stát maratonec, za to by vám vaše tělo nepoděkovalo, ale krátká procházka nebo proběhnutí mu prospěje. A pokud každý den přidáte pár metrů, třeba už si v květnu zaběhnete půlmaraton, nebo se alespoň nebudete tolik červenat, až příště budete pospíchat na tramvaj. Posílíte si totiž nejen nohy a plíce, ale hlavně vaše srdce a cévy. Ty se vlivem našeho dnešního životního stylu zanáší a pohyb je může pořádně pročistit.  
Slevový server garantuje: