Podzimní wellness tip: Sauna vás ozdraví a zkrášlí!

Už jste se někdy zúčastnili saunového rituálu? Možná máte trochu obavy, nevíte, co od návštěvy sauny čekat? Jaké jsou pozitiva saunování? Čtěte dále!

16301879_s To, že k nám saunování přišlo z Finska, je poměrně známý fakt.

Mnozí se ale k samotné návštěvě sauny zatím neodvážili. Důvodem bývají předsudky a obavy. Říkáte si, že se neradi potíte, že nevíte, jak by vám bylo v takovém horku, nebo vás prostě jen nenapadlo, že by zrovna vám saunování přinášelo nějaký prospěch… To je ovšem škoda.

Zvláště v dnešní době, kdy mnozí žijeme v neustálém časovém tlaku, stresujeme se kvůli problémům všemožného druhu a stěžujeme si na to i ono, nám jen prospěje, když se naučíme si vyšetřit chvilku času jen pro sebe. Saunování samo o sobě navíc příjemně uvolňuje a navozuje relaxaci.

Jak probíhá saunový rituál

Ať už jste někdy saunu navštívili, nebo se na to jen chystáte, malá rekapitulace toho, jak vlastně saunový rituál probíhá, rozhodně neuškodí. První krok vás zavede do sprchy, kde se umyjete a připravíte na proceduru. V samotné saunové místnosti se pohodlně poseďte nebo si lehněte na ručník. Vyzkoušejte, na které pryčně vám to vyhovuje, a svoji polohu klidně postupně měňte. Prohřívání by nemělo trvat déle než 15 minut, u dětí je tato maximální délka pobytu asi poloviční. Finové saunování často doplňují šleháním březovými metlami. V sauně je také možné zpříjemnit pobyt vůněmi speciálních vonných silic. Záleží jen na vás! Pokud byste začali mít nepříjemné pocity, saunu opusťte a odpočiňte si v relaxační místnosti.

Ochlazení doplňte lehkým protažením svalů a prodýcháním

Po prohřátí dochází k ochlazení. Můžete se ochlazovat studenou vodou ve sprše, v bazénu, sněhem nebo studeným vzduchem. Rozhodně neskákejte ze sauny přímo do vody, aby nebyl šok tak výrazný. Volte pozvolný přechod. Ochlazení doplňte lehkým protažením svalů a prodýcháním.

jak vybrat wellness pobyt 2

Poté se celý proces opakuje. Prohřátí a ochlazení by se mělo opakovat celkem třikrát.

Poté se osprchujte. Použití mycích prostředků se příliš nedoporučuje – pokožka je po saunování citlivá a mohlo by dojít k podráždění. Během celého procesu nezapomeňte doplňovat tekutiny. Průměrně vypotíte asi litr vody! Saunu navštěvujte pravidelně, bude stačit jednou týdně.

Pozitiva saunování:

  • Prohřátí v sauně způsobuje prokrvení, dochází tak ke zlepšení krevního oběhu.
  • Zlepšení látkové výměny
  • Střídání teplot také „trénuje“ sliznice dýchacích cest na teplotní výkyvy na jaře a na podzim, kdy je značný výskyt viróz a chřipek. Organizmus se pravidelným saunováním stává odolnějším.
  • Během saunování se z těla společně s vodou vypotí i škodlivé látky.
  • Pomáhá při chronických zánětech dýchacích cest a průdušek, rovněž i při astmatických potížích.
  • Pomáhá při migrénách, nervozitě a nespavosti.

POZOR! Návštěva sauny se nedoporučuje po těžkém jídle nebo po požití alkoholu. Zároveň saunování rozhodně není vhodné při infekcích a akutních zánětech, ať už se jedná o záněty dýchacích cest, průdušek nebo močových cest. Ačkoliv nejsou známy případy úmrtí, navštěvovat saunu se nedoporučuje ani osobám s chorobami srdce a krevního oběhu.

Slevy na saunování


Slevový server garantuje: